اجتناب از شعارگرایی در مجلس یازدهم

اسماعیل سیاحبه گزارش آفتاب بامدادان، اسماعیل سیاح فعال سیاسی اجتماعی طی یاداشتی به منتخبین مجلس یازدهم یادآور شد:

بر اساس قانون اساسی نماینده مجلس دو وظیفه اصلی قانون گذاری(اصل هفتاد یک قانون اساسی) و نظارت بر اجرای درست قانون را بر عهده دارد. به همین دلیل قانون به نمایندگان این قدرت را داده است که از هر شخص و مقامی توضیح بخواهند، بنابراین هر موضوعی در سطح کلان اگر بخواهد به قانون تبدیل شود باید به تصویب نمایندگان برسد.

مسئول راهبردی جمعیت گام دوم انقلاب در دشتستان افزود: پرهیز منتخبین مجلس یازدهم از شعارگرایی و سیاسی کاری و مشغول نشدن به بازی های سیاسی جناحی و حزبی. منتخبان مردم باید نیک بدانند دوران تبلیغات انتخاباتی تمام شده است. منابع، ظرفیت‌ها، چالش‌ها و تهدیدات فراروی کشور مشخص و روشن است. نباید در دام افراطی‌گری، رادیکالیسم، پوپولیسم،زد بندهای سیاسی، مشغول پیاده سوار کردن مدیران اتوبوسی، دامن زدن به مطالباتی که فاقد منابع برای تحقق آنهاست بیفتند.

سیاح ادامه داد: فرصت تسویه حساب های سیاسی نیست، بلکه زمان مطالبه گری و نظارت برانجام صحیح قوانینی که راهگشا باشد در جهت برون رفت از مشکلاتی که اقتصاد و صنعت تولید داخلی را بسته نگه داشته است. خردگرایی،عقلانیت، حرفه‌ای‌گرایی، قانون‌گرایی و دوری از تندروی باید سرلوحه مجلس آینده باشد تا با نظارت هوشمندی، مجلس قوی و در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

این فعال سیاسی اجتماعی خطاب به منتخبین مجلس گفت: منتخبین مجلس یازدهم لطفا آیین نامه های مجلس را خوب بخوانید تا مجلس یازدهم تکرار مکررات مصوب های معطل و بعضاً ناکارآمد نباشد این خود نوعی از شعار گرایی می باشد. مجلس یازدهم اول باید با تصویب قوانین قشر مستضعف و حامی اصلی انقلاب را دریاید چرا که انقلاب سال ۵٧ با خروش مستضعفین و پابرهنه ها به ثمر نشست.

اسماعیل سیاح ضمن اشاره به شعارهای انتخاباتی تصریح کرد: دادن شعارهای زمان انتخابات در دیدارهای عمومی نباید در حد شعار باقی بماند پس منتخبین مردم از تکرار شعار باید اجتناب کنند، راه برون رفت از شعار گرایی، مطالبه گری، پیگیری و پاسخگویی سه مثلت مهم کاری مجلس یازدهم باید باشد.

سیاح ادامه داد: گذر از شعارگرایی مسیرش در شفافیت ها می باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا گزارش مصور شفافیت آراء نمایندگان مجلس و پارلمان شفافیت برای شفافیت آراء نمایندگان به عنوان یک اصل پذیرفته شده و سال‌هاست به ارتقاء سلامت و کارآمدی نظام تقنینی آن کشورها کمک شایان کرده است. بدیهی است که در همان سیستم‌ها نیز در موارد و مصادیق خاص و حساس، رای‌گیری‌ها از حالت شفاف به محرمانه تغییر می‌کند لذا اگر مجلس یازدهم و منتخبین آن می خواهند از شعارها گذر کنند باید طرح شفاف سازی را از مجلس یازدهم بصورت قانون مصوب کنند و شفافیت در کار نمایندگان مجلس باشد، تحت هر جریان فکری سیاسی هم باشند بسمت گول زدن مردم پیش نمی روند.

5 نظر برای "اجتناب از شعارگرایی در مجلس یازدهم" ارسال شده.
  1. رضا گفت:

    احسنت بر اقای سیاح ..فعال رسانه ای و انسانی قاطع بدون مصلحت اندیشی ..

  2. مهدی گفت:

    الحق که حلال زاده را تشبیه به دایی کرده اند .
    خواهر زاده اقای حاج خدانظر قاسمی انسانی هوشیار و بلد سیاسی هست

  3. حسن گفت:

    جوانی خوشفکر و تحصیلکرده
    حضور این جوانان مهم و ارزشمند می باشد درود بر اقای سیاح

  4. حمید گفت:

    چهره ای خوب در اینده سیاسی استان می باشد اقای سیاح
    جسور قاطع و باسواد

  5. رضایی گفت:

    درود بر شما استاد بزرگوار جناب آقای سیاح

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.