آغاز فراخوان معرفی نامزد «جایزه معلم»/ جایزه معلم به چه کسانی اهدا می‌شود؟

جایزه معلم

مدیرعامل بنیاد برهان گفت: جایزه معلم، مجموعه‌ای از جوایز در حوزه تعلیم و تربیت است که سالانه به فعالان تعلیم و تربیت یا آثاری که نقش مثبت قابل اعتنایی در ساختن شخصیت نسل آینده دارند، اهدا می‌شود.

جایزه معلم
به گزارش آفتاب بامدادان، محمد آزین مدیرعامل بنیاد برهان اظهار کرد: جایزه معلم، مجموعه‌ای از جوایز در حوزه تعلیم و تربیت است که سالانه به فعالان تعلیم و تربیت یا آثاری که نقش مثبت قابل اعتنایی در ساختن شخصیت نسل آینده دارند، اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه جایزه معلم، یک جایزه مردم نهاد و غیردولتی است که هدفش افزایش شأن اجتماعی معلم و امر آموزش و تربیت در سطح جامعه است، افزود: جایزه معلم به دنبال این است که بگوید آن قهرمان قهرمانان، معلم است و نشان دهد آن چیزی که همه باید به آن توجه کنند و برایش وقت بگذارند و اولویت داشته باشد، تربیت و آموزش است.

آزین با تأکید بر اینکه برای اولین بار است که یک جایزه غیردولتی برای معلم تعریف می‌شود، ادامه داد: نه تنها نامزدهای این جایزه به صورت مردمی معرفی می‌شوند، بلکه تأمین مالی و هزینه‌های جایزه هم توسط مردم تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: همه ساله معلم نمونه داشتیم اما این اتفاق کاملا اداری با بارگذاری مدارک است و نهایتا سر و صدای رسانه‌ای هم نمی‌کند و کسی هم جدی نمی‌گیرد. اما جایزه معلم قرار است جدی گرفته شود و در جامعه و فضای رسانه‌ای سر و صدا کند؛ یعنی ما نمی‌خواهیم فقط یک یا دو معلم انتخاب شوند بلکه به بهانه انتخاب معلمان برتر، می‌خواهیم شأن معلم را در جامعه بالا ببریم و قرار است جایگاه معلم پررنگ شود.

مدیرعامل بنیاد برهان با بیان اینکه جایزه معلم در شاخه‌های معلم جوان، معلم و به پاس یک عمر خدمت پیش‌بینی شده است، افزود: غیر از این جشنواره، جوایزی به سایر اثرگذاران حوزه آموزش و پرورش نیز اهدا می‌شود. مثلا پارسال در جشنواره فجر جایزه‌ای به بهترین فیلم آموزشی و تربیتی داده شد و امسال هم در نظر داریم جایزه فیلم و جایزه خبرنگار حوزه آموزش و پرورش را داشته باشیم.

وی در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره چه در بخش معرفی معلم و چه در بخش حامی، گفت: افراد می‌توانند از کانال معلم خوب در شبکه شاد وارد بخش جایزه معلم شوند یا مستقیم به کانال یا سایت جایزه معلم به آدرس muallemprize.ir مراجعه کنند؛ همچنین شماره پیامک 3000151519 هم پیش‌بینی شده است.

آزین با بیان اینکه «جایزه معلم» الگوهای برجسته معلمی که فعالیت‌های خلاقانه آموزشی، تربیتی و اجتماعی دارند را شناسایی، معرفی و مورد تقدیر قرار می‌دهد، افزود: هر یک از ما بزرگسالان می‌توانیم از معلمی نام ببریم که تأثیری ویژه بر زندگی ما داشته است، دانش‌آموزان می‌توانند با معرفی فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و اجتماعی اثرگذار و وی‍ژه معلم سال جاری یا یکی از معلمان سال‌های گذشته خود، او را به‌عنوان نامزد «جایزه معلم» معرفی کنند و در نهایت فرهنگیان هم می‌توانند یکی از همکاران معلم را به‌عنوان نامزد به «جایزه معلم» معرفی کنند.

فرم حامیان و واقفان: https://survey.porsline.ir/s/ncXHbL0

فرم معرفی معلم: https://survey.porsline.ir/s/OsLdUO4

منبع: فارس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.