جلسه مشترک رئیس اتاق اصناف، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران و رئیس مرکز فنی و حرفه ای دشتستان برگزار شد

حسین کمالی رئیس اتاق اصناف دشتستان - هادی توسلی رئیس فنی و حرفه ای

کمالی: با سطح سنجی افراد و گرفتن آزمون، میزان مهارت افراد را می توان مشخص کرد اما باید توجه داشت، مانعی برای اشتغال افراد نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب بامدادان، صبح روز چهارشنبه ۵ بهمن ماه، با هدف توانمندسازی واحدهای صنفی فنی و خدماتی، جلسه‌ای با حضور رئیس اتاق اصناف، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران اتومبیل و موتورسیکلت، مسئول آموزشگاه خانه صنعت و به میزبانی رئیس مرکز فنی و حرفه ای برادران دشتستان برگزار شد.

حسین کمالی رئیس اتاق اصناف دشتستان - هادی توسلی رئیس فنی و حرفه ای

هادی توسلی رئیس مرکز فنی و حرفه ای برادران گفت: روزانه حدود پنج نفر از متقاضیان اخذ جواز کسب برای دریافت مدرک فنی به مرکز ما مراجعه می‌کنند و موضوعی که توجه ما را جلب کرده نداشتن مهارت کامل و دانش مورد نیاز در بعضی از متقاضیان است.

توسلی در ادامه گفت: هدف ما از تشکیل این جلسه رسیدن به راهکاری جهت کمک و توانمندسازی افرادی است که می خواهند جواز کسب دریافت کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند، تا در ادامه مسیر کاری خود با شکایات مردمی مواجه نشوند.

حسین کمالی رئیس اتاق اصناف دشتستان - هادی توسلی رئیس فنی و حرفه ای

حسین کمالی رئیس اتاق اصناف شهرستان دشتستان گفت: در مشاغل فنی و خدماتی اگر صاحبان پروانه کسب از لحاظ دانش و مهارت ضعیف باشند می توانند موجبات نارضایتی را وجود آورند که در تعاقب نارضایتی، طرح شکایت در اتحادیه است که بعضاً بررسی شکایت در اتحادیه باعث کسب رضایت شاکی نمی‌شود و پرونده به اتاق اصناف می آید و بعضاً ما نیز با کدخدا منشی موفق به کسب رضایت طرفین نمی شویم و پرونده به اداره تعزیرات حکومتی می رود که همه این موارد را می توان با تلاش در جهت ارتقاء سطح کیفی کار، نزدیک به صفر برسانیم.

کمالی افزود‌: با دقت نظر بیشتر، با سطح سنجی افراد و گرفتن آزمون، میزان مهارت افراد را می توان مشخص کرد اما باید توجه داشت، مانعی برای اشتغال افراد نباشیم و ما هم از این کار استقبال می‌کنیم اما به چگونگی کار در عمل را باید بیشتر بپردازیم.

رضا کازرونی منفرد

رضا کازرونی منفرد رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران اتومبیل و موتورسیکلت گفت: ما هم از ابتدای حضور در اتحادیه دغدغه توانمندی، مهارت و دانش کافی افراد متقاضی جواز کسب را داشتیم و به همین منظور با مشورت هایی که انجام دادیم فرمی را آماده کرده‌ایم تا در اولین ورود متقاضیان جواز کسب به اتحادیه، سابقه کار، استاد کار، سطح توانمندی و مهارت متقاضیان را مشخص کنیم و افراد بی تجربه که فاقد مهارت کافی می باشند را به سمت آموزش، کسب تجربه کافی و شاگردی هدایت کنیم.

یگانه مسئول آموزشگاه خانه صنعت گفت: ما در حال حاضر تنها آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان بوشهر هستیم که در آموزشگاه خود رشته های تعمیر موتور، تنظیم موتور، برق خودرو، و دوره های تخصصی را در برازجان راه اندازی کرده ایم که توسط صاحبان پروانه کسب هم به منظور یادگیری بیشتر استقبال شده است.

یگانه افزود: ما با اساتید متخصص در هر رشته توانایی برگزاری آزمون و تعیین سطح افراد را داریم و برای افرادی که حد نصاب نمره قبولی را کسب نمی‌کنند می توانیم دوره های تخصصی برگزار کنیم که هم تئوری و هم عملی را مسلط شوند و هم مدرک بگیرند.

رئیس اتاق اصناف دشتستان با اشاره به چهارچوب قانون نظام صنفی افزود: قابل توجه است که ما از لحاظ قانونی نمی توانیم افراد را موظف به انجام هر کاری کنیم ولی در قالب ضوابط داخلی می توانیم کارهای جدیدی را انجام دهیم تا با آموزش و آزمونی درست و حسابی از امروز سیکل باطل سابق رخ ندهد.

توسلی در پایان گفت: در ادامه این جلسه ابتدا باید از آموزشگاه خانه صنعت و سطح کیفی و کمی آن بازدیدهایی داشته باشیم و با کمک رئیس اتاق اصناف و همکارانشان در اتحادیه های صنفی، شرایط برگزاری آزمون تعیین سطح را برای سایر مشاغل هم فراهم سازیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.